Zabawni politycy

Obrazek

Spojrzałam jeszcze raz na tytuł i odczuwam pewien dyskomfort, gdyż brzmi on jak oksymoron. Czy politycy mają poczucie humoru? Czy czują się swobodnie w swoich rolach? Czy dystans do siebie jest ich najmocniejszą stroną?

Wszyscy mamy w głowach pewien stereotypowy wizerunek polityka. Nie wiem czy mój pokrywa się z Waszym, ale dla mnie to zazwyczaj poważny nudziarz, mówiący okrągłe słówka, z fałszywym wyrazem twarzy, niejednokrotnie popełniający najprostsze błędy logiczne. W kontaktach z innymi politykami agresywny, przerywający, raczej smutny niż uśmiechnięty. Ironiczny, wredny i niegrzeczny. Dla wyborców miły, ale tylko w kampanii wyborczej. Na co dzień odczuwający swą wyższość i zadzierający nosa. Podobno „normalni” ludzie nie lubią polityków, ja niestety ich kocham. Na tym polega tragizm mojego życia.

Wiadomo, każdy kiedyś zaczyna. Młodym politykom zazwyczaj brak pewności siebie, często popełniają gafy, mają problem z wysłowieniem się i przekazaniem swoich myśli. Któż z nas nie przeżył czegoś podobnego? Kilka razy zostałam zaczepiona przez ekipę telewizyjną, kilka razy wypowiadałam się do radia i wiecie co? Nigdy nie byłam zadowolona, zawsze miałam wrażenie, że się zbłaźniłam! 😉

Politycy oczywiście ciężko pracują nad tym, by wypaść w mediach jak najlepiej. Ćwiczą dykcję, przygotowują się merytorycznie, pracują nad mową ciała. Ale jak to jest, że jednym przychodzi to bez trudu i ludzie „łykają” ich już w pierwszej sekundzie a inni, nawet pomimo ogromnych starań, są dla nas tylko nudnymi nołnejmami, których nie chcemy oglądać.

Dziś będzie trochę o poczuciu humoru i dystansie do siebie. Politycy, tak jak ludzie, potrzebują czasu by się rozkręcić i poczuć dobrze w towarzystwie innych 😉 Ponieważ ich praca polega właśnie na kontakcie z drugim człowiekiem a czasem nawet z tłumami, bardzo szybko muszą opanować trudną sztukę uwodzenia wyborców. Jak ich uwieść? Oczywiście, to złożona kwestia. Ale powiem Wam jedno – trzeba być po prostu fajną osobą!

Przygotowałam dla Was kilka filmików, które posłużą za materiał edukacyjny 😉 Mamy tu akurat trzy przykłady polityków ze świata, Europy i Polski 😉

Mój wielki ulubieniec – Jean-Claude Juncker

Wielki człowiek a jednocześnie premier malutkiego państwa Luksemburg. Z natury przesympatyczny, otwarty i z ogromnym poczuciem humoru. Widać to od razu. Bezpośredni, pewny siebie, ale także zwyczajnie grzeczny i przyjemny. Warto podkreślić, że to najdłużej urzędujący przywódca europejski. Premierem Luksemburga został 17 lat temu, a w rządzie zasiada od 1984 roku. Przyznacie, imponujące. To znak, że ludzie go uwielbiają i „kupują” od lat bez zbędnych pytań 😉

A teraz spójrzcie jak zachowuje się w kontakcie z dziennikarzami 😉 Wyobrażacie sobie coś takiego na naszym polskim podwórku? 😉 Ja nie! Tym bardziej go kocham i uwielbiam 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=mWPiPuaflgU

http://www.youtube.com/watch?v=-_b_2fDTTu8

Boska Hillary

Hillary Clinton jest jak wino, im starsza tym lepsza. To cudowna kobieta z wielkim poczuciem humoru, dystansem do siebie, po prostu mistrzyni. Ma w sobie ten luz, wdzięk, czar… jest po prostu genialna. Nie będę Wam o niej więcej pisać, bo się zapowietrzę z wrażenia. Spójrzcie tylko na te dwa filmiki, to zrozumiecie moją fascynację.

Oto ceremonia zaprzysiężenia jednego z urzędników w Departamencie Stanu, Mike’a Hammera. Serio 😉

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ExlLo7n3QT8

A tu w trakcie wizyty w RPA. Ogarniacie? 😉 Tańczy sobie z taką gracją, luzem i wdziękiem. Cudna! 🙂

http://www.dailymotion.com/video/xsolk4_south-africa-gets-hillary-clinton-on-the-dance-floor_news

Sympatyczny poseł Jaros

I na koniec, żeby nie było tak smutno, filmik z naszego polskiego podwórka. Poseł z Wrocławia, Michał Jaros. To początek jego kariery, więc sami rozumiecie 😉 Od razu jednak da się wyczuć, że to równy, fajny i normalny chłopak z dystansem do siebie. Właśnie takich polityków kochamy! 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=EFJHW8K59DE

ENJOY~!

AK

Skomentuj

